Eleiciones europées: una visión dende la óptica de la izquierda soberanista.

Espublizáu'l 27 de Xineru de 2014 por Llar -> 867 km na categoría Analís políticu

Contestu políticu

Yá ye vezu nesti blogue l’analizar -con mayor o menor aciertu- los procesos eleutorales que se vienen dando nos últimos años. Asina, nesti artículu vamos tratar d’ufrir una visión dende la óptica del nacionalismu asturianu d’izquierda que sirva p’afondar nel debate qu’anguaño existe nes redes sociales y nes organizaciones y persones de la redolada ideolóxica d’esti espaciu.

Estes eleiciones, les que menos participación histórica tienen n’Asturies y nel estáu (55.9% y 55.1% d’abstención respeutivamente en 2009) diben pel camín de ser un ensayu nel qu’evaluar el costu eleutoral que tienen les polítiques del PP a nivel estatal, l’aguante del PSOE y la capacidá de recibir una bona montonera de votos desencantaos per parte d’UPyD y d’una IU que, otra manera, fizo poco más qu’existir y tar a la “izquierda del PSOE” -cosa bien cenciella, per otra parte- nesti intre políticu concretu. No tocante a les esquierdes soberanistes del estáu, los comicios valdrán pa midir les posibilidaes d’EH Bildu y ERC pa “facer el sorpasso” a les dereches nacionalistes PNV y CiU n’eleiciones vinientes, cola reedición de candidatures del estilu Europa de los Pueblos nes que les CUP, el fenómenu políticu de moda, queden en principiu n’órsai al optar -paez- el mundu de la esquierda abertzale pola coalición continuísta con una Esquerra que cada vegada fai más concesiones no social.

Y no que cinca a Asturies y l’asturianismu l’escenariu plantegábase con un ciertu optimismu, tres de meses d’avances na unidá d’aición ente organizaciones como Compromisu por Asturies y Conceyu Abiertu, les que representen a la mayoría del nacionalismu asturianu d’izquierda organizáu políticamente. L’asistencia d’estes organizaciones a comuña xunto con otres a estremaes movilizaciones como’l Primeru de Mayu o la convocatoria conxunta d’actos pal 25 de mayu o’l 8 de setiembre xeneraben y xeneren bien d’ilusiones ente’l públicu y los/es militantes asturianistes qu’esperen, como poco, que se caltenga esti clima de non-agresión y de construcción dende’l día a día de pontes desfeches dende siempre ente les dixebraes sensibilidaes polítiques. Amás, esti tipu d’alcuerdos afondaben en dinámiques non eleutoralistes sinón nel trabayu diariu, treslladando’l discursu nacional un poco más encuriosáu a ámbetos nos que munches vegaes o, direutamente, nun se llegaba o llegábase mui precariamente y con salvedaes personales.

Oportunidaes, riesgos y duldes
Los procesos eleutorales son un momentu nel que hai muncha mayor permeabilidá pal debate políticu y pa que les distintes opciones tengan una cierta visibilidá, lo cual cúmplese mui desigualmente. Colos últimos movimientos garren interés estos comicios, qu’otra manera diben pasar más per alto de la opinión pública con una participación que podía -y entá pue llegar, nun lo escaezamos- a ser la más baxa de la hestoria reciente con una abstención mui mayoritaria.


No relativo al espaciu de la esquierda soberanista asturiana esti qu’escribe apuesta, dende hai años, pola unidá d’aición penriba de too. Ye dicir, que les decisiones concasen lo más posible y que vengan tres de la interaición ente les estremaes sensibilidaes del nacionalismu asturianu d’izquierda. Priorizar los alcuerdos, por mui de baxu conteníu que seyan, dientro del asturianismu pa reforzar la existencia del espaciu y, dempués, salir a interrelacionase col restu de la esquierda y movimientos sociales presentes n’Asturies. Asina, plantéguense munches opciones -unes más enquivocaes qu’otres- pero que valdríen pa caltener una cierta coordinación: dende nun se presentar a presentase a les eleiciones pero, a ser posible, xuntos y xuntes en cualquier casu.

Ye verdá que Podemos ye un tren que nun pasa tolos díes, y que Compromisu por Asturies fai un apueste valiente y cásique pioneru nel estáu. Sicasí, tamién ye cierto que si l’asturianismu tuviere capacidá pa facer una llista propia y potente como faen les esquierdes soberanistes d’otros países, esti de xuru que nun sedría un proyeutu prioritariu y ún pue duldar muncho de la capacidá pa influir que vaya tener Compromisu nel procesu. Ye verdá que Podemos ye una masa ensin amoldar, que si sigue les dinámiques del 15M permite l’adaptación a múltiples contestos como podría ser l’asturianu, y que cuanto más se trabaye más averao a lo que se quier va resultar, pero tamién ye cierto que paez que se ruempe una dinámica de confluencia de llargu recorríu cola qu’una parte queda cola sensación de portazu na cara. Ye cierto que puen algamase bonos resultaos nestos comicios, pero tamién lo ye que les eleiciones -y más les europees- nun lo son too, y que’l día depués d’estes les posibles rocées xeneraes pola non resolución d’una candidatura nacional queden n’Asturies mentanto otros marchen pa Bruxelles o pa Madrid.

03/05/13 OVIEDO.MANIFESTACION POR LA OFICIALIDAD DEL ASTURIANO.FOTO:PABLO LORENZANA…………..

Per otru llau, la insistencia per parte de Pablo Iglesias et al n’incluyir a Izquierda Unida ensin custionar les sos polítiques pautistes que, como dicíemos, diba xubir una montonera de votos pol fechu “d’existir” a pesar de les sos actuaciones vergoñoses na última década n’Asturies o anguaño n’Andalucía nun ayuda. Qué dicir de Joan Herrera: a lo meyor en Madrid nun carecieron les bondaes de la esquierda plural que nos reprimía igual. Y digo que nun ayuda porque munchos y munches venimos precisamente de custionar sistemáticamente la política de muleta “esquierda” del PSOE que ye y foi IU nos conceyos y gobiernu asturianu. Munches de les intervenciones de los ponentes del proyeutu Podemos suenen más a la enésima refundación d’Izquierda Unida, cosa qu’a mi interésame más bien poco, qu’a refundación del estáu, d’Europa o d’Asturies al traviés d’un procesu nel que s’algamare esi tan cacarexáu empoderamientu popular. Al mesmu tiempu, como yá se viviera nel 15M, falta por esclariar la soberanía de los “círculos” de Podemos. ¿Hasta ónde van ser vinculantes les decisiones tomaes n’Asturies? ¿Cómo se va controlar l’aición política de los candidatos a nivel estatal? ¿Qué llendes van ser marcaes?. Per último, la retórica de los cabezaleros madrilanos de Podemos, apelando n’ocasiones a un “patriotismu de clas” español  “onde la nación ayude y non perxudique”, “como faen los venezolanos, vascos, catalanes o gallegos”, práuticamente podría considerase como una agresión dialéutica pa soberanistes d’izquierda como los asturianos, asumiendo un marcu del Reino de España nel qu’existiríen 3 naciones y nel que’l restu somos dalgo asina como la cuarta, españoles, lo que sema de duldes la compatibilidá de sensibilidaes.

La posición no que cinca a la Europa del Capital y la salida o non del € y les instituciones llexitimadores a nivel internacional del imperialismu, debates tamién propios d’unes eleiciones europées, tampoco salieron entá. El puntu de partida ye una proclama a tomar les instituciones poniendo más per delantre lo que se refuga que lo que se quier construyir, que nun ye poco.

¿Podrase? Veremos. De primer mano pa un soberanista d’izquierdes faise raro que se concurra a unes eleiciones nun marcu de tipu estatal y non nel avezáu, nestos casos, plurinacional. Les argumenteaciones apurríes, pel momentu, son probes en cuantes al analís políticu y tácticu. En cualquier casu, hai tiempu p’andar esi camín, pa dar marcha atrás o pa qu’otros se sumen. Per otru llau, da la sensación de que’l movimientu trescala nuna sociedá asturiana falta de referentes. Sedría una irresponsabilidá’l nun interactuar d’una o d’otra mena con esa xente que ta moviéndose y qu’entama a ilusionase con esta dinámica de trabayu.  La sensación que queda ye la de que con esti procesu ta construyéndose lo que va ser el futuru inmediatu na conformación política n’Asturies y nel estáu español.  Habrá que lu siguir mui de cerca y confiar en que tres de les eleiciones, esta vegada, la esquierda soberanista nun salga damnificada como tantes otres veces.

  1. Nonaya diz:

    Bien de xente ta fartuca d’esperar la xuntanza del soberanismu asturianu d’esquierdes y paez qu’ésta va ser otra oportunidá perdida pa reforciar una conceición ideolóxica y una práutica nacional asturiana.

  2. […] 15-M, se debate entre el la llamada a reapropiar el proceso en Asturies por parte de Compromisu, la prudencia hasta delimitar la autonomía de la iniciativa o la crítica a un proyecto centralizador. Los […]

  3. […] Nonaya en Eleiciones europées: una visión dende la óptica de la izquierda soberanista. […]