La mocedá asturiano: tan emigrante en Madrid como en Londres.

Espublizáu'l 25 de Setiembre de 2014 por Llar -> 867 km na categoría Analís políticu

El fenómenu de la emigración forzao de la mocedá nun ye nuevu n’Asturies, el país de la crisis sempiterna. Con una de les poblaciones más avieyaes d’Europa, esto ye, del Planeta, les asturianes y asturianos d’anguaño nun somos más qu’otra de les xeneraciones en carecer el fenómenu migratoriu, un fenómenu que nun nos ye desconocíu de nenguna manera, porque equí les poques persones que nacen, colen.

Nuna tierra de güelos y güeles emigrantes a l’Arxentina, México o Cuba y padres emigraos a Bruxeles y Alemaña, la mocedá asturiano de los 90 p’acá nun fai otro que garrar destín Madrid, Barcelona, Sevilla o Bilbao, nunes cifres añales escandaloses.

Les causes d’esti éxodu tán clares: el desaniciu de los seutores productivos asturianos clásicos -l’agroganadería y pesca, la metalurxa y siderurxa, la minería- xunto cola falta total d’una reindustrialización que quedó pa prau, enllenando los bolsiellos d’una mafia sindical y política que texe redes clientelares nel nuesu país mentanto degrada los pocos servicios públicos que teníemos.

Los causantes, tamién son conocíos: la oligarquía económica, española y europea, promotora d’un estáu español y una UE del mercáu común, de la trata de persones esclaves, de la desindustrialización d’unes zones pa reindustrializar otres, del comerciu con estaos nos que nun se respeten los derechos llaborales nin humanos, cristalizando n’Asturies nunos partíos y dirixentes vasallos, serviles y provincianos que faen de correa de tresmisión de les polítiques diseñaes en Bruxeles y Madrid.

Sin título

¿Les consecuencies? Munches. La primera d’elles, qu’a Asturies quéda-y un futuru de país-postal, un parque temáticu nel que recibir a turistes pa que nos saquen semeyes echando sidra, un país que forma a la so mocedá -universitario y non universitario- y que ve cómo se-y escapen los sos fíos y fíes a trabayar acuyá de les nueses llendes, n’otres tierres onde, a vegaes, son mui valoraos pola so capacitación. Al tiempu, afítense sistemes de producción al más puru estilu d’espoliu neocolonial: la sobrexeneración de lletricidá -con parques eólicos, térmiques con carbón estrayío en condiciones d’esclavitú- y l’intentu por afitar per parte de grandes empreses la estracción d’oru y shale-gas al traviés del fracking, exemplos toos d’un modelu productivu que nin da emplegu -en cantidá, calidá y duración- nin respeta’l nuestru mediu ambiente, nin val pa garantizar de nenguna manera los derechos sociales, arriqueciendo a los de siempre, robándonos al pueblu asturianu los nuesos recursos. Otra consecuencia, de la que mui pocos falen, del despoblamientu nacional asturianu ye l’avieyamientu de la población, dexando un país de pensionistes y alloñando -p’allegría de los que manden- de la so tierra a una mocedá que debiere ser el motor de la tresformación social n’Asturies.

Sicasí, nos últimos años sí tamos asistiendo a un cambiu arreyáu a la crisis económica global y, en particular, nel estáu español: les asturianes y asturianos qu’enantes colaben a Madrid en númberos bayurosos énte la situación de crisis permanente n’Asturies y qu’atopaben na capital del reinu un trabayu precariu anguaño nin siquiera tienen esta posibilidá. Ye por ello que d’una emigración intraestatal -Asturies->Madrid, Barcelona…- tamos pasando a una emigración tamién interestatal, onde los destinos más avezaos van dende’l Reinu Uníu y Alemaña a los países de Llatinoamérica.

Y foi, precisamente con esti cambiu -y de manera mui recién- col que dende dellos sectores de la esquierda estatal se vien afitando nos últimos tiempos un discursu que defende la “vuelta de los exiliaos españoles”, identificando a esi/a emigrante mediu/a como una suerte de “tituláu universitariu en Londres poniendo cafés”. Dexando a un llau un ciertu tufu clasista nesa idea espardida que paez presuponer que les persones titulaes merecen un tratu meyor que’l de les trabayadores non cualificaes, onde s’apela a la “fuga de cerebros” enantes qu’a la “fuga de trabayadores”, podríemos facer otros análisis

Por exemplu, dende la esquierda estatal enxamás se-y dió nin un plizcu d’importancia a ún de los mayores drames que carecemos n’Asturies, que nun ye otru que’l de la emigración -que non exiliu, reserváu a los qu’afuxen de la persecución política- de la mocedá por motivos sociales y económicos fuera del país.

Quiciabes heba que recordar que les que colen d’Asturies a ganar la vida a Castiella, Cataluña o Andalucía son tan emigrantes -anque suene poco chic pa dellos titulaos superiores- como les que marchen a Londres, Hannover o Santiago de Chile. Tampoco taría de más aneciar en que, lo que yá podemos llamar “diáspora asturiana” en sitios como la capital del reinu d’España, nun ye un fenómenu nuevu sinón endémicu col que la burguesía española enllenó y enllena los sos bolsiellos, onde acaben sacando tayada hasta coles perres qu’invierten cientos d’asturianes y asturianos en tornar a la so patria en tresporte públicu toles fines de selmana.

Sin título1

Duel especialmente, esi provincianismu que paez lleése ente llínies: “si ye pa tar en Madrid, un asturianu emigrante lo que fai ye medrar, dir a la metrópoli del so tiempu, a la Capital, sigui en casa, ye namás movilidá interna” etc. cuando a Granada hai 867km. dende Uviéu y a Toulouse 700. Duel esi pensar, col que paez que si nun se marcha n’avión, nun se ta “fuera”, cuando les fíes y fíos d’Asturies emigren mayoritariamente n’ALSA. Duel, porque’l nuestru destín abócanos a ser lleendes urbanes. Duel, a la fin, porque se paez too demasiao a los comentarios de Báñez sobre “movilidad exterior” o la secretaria xeneral d’emigración del gobiernu español, falando del “espíritu aventurero de los jóvenes españoles” per Europa.

Qué vergoñosamente soles quedaron les campañes -dignísimes- de la esquierda soberanista-nacionalista asturiana nel pasáu y nel presente: aquelles pegatines colos 18.000 emigraos/es al añu, aquellos “Mocedá nun emigres, ¡llucha!” o aquelles despidides a les lleendes urbanes n’estaciones d’autobús y tren xunto coles nueves campañes que tán apaeciendo.

Énte esta situación, torna a demostrase la necesidá de que dende y p’Asturies s’articulen rempuestes y soluciones pa les clases populares d’esti país: porque naide va a venir a salvanos dende Madrid, porque namás el pueblu salva al pueblu, porque tolos asturianos y asturianes son emigrantes fuera d’Asturies. Porque pa los que tienen los güeyos puestos nel congresu de los diputaos, les asturianes y asturianos, a la fin somos un caladeru de votos más. Mientres caltengamos la nacionalidá española pa votalos, toos tranquilos.

  1. Irene diz:

    No sabía yo que escribieras tan bien, ¿onde está el botón de aplaudir?

  2. […] Irene en La mocedá asturiano: tan emigrante en Madrid como en Londres. […]