¿Príncipes d’Asturies? ¿Premios Principiegos? ¿Quién lo decidió?

Espublizáu'l 22 d'Ochobre de 2014 por Llar -> 867 km na categoría Analís políticu


10441036_783905305004999_3510705728609927860_nTornaron. Otra vegada. Como tolos años. Y con ellos, los vasallos y vasalles -y tán qu’echen fumo les peluqueríes y xastreríes d’Asturies-, el golor a naftalina, los llabores de xardinería, el poner la ciudá de punta en blanco, l’arrancar cartelos que nun-yos presten, los controles, los cacheos, la presencia permanente y descomanada de furgones con lluces azules, los francotiradores, les molesties a les vecines y vecinos qu’han de caleyar pela ciudá col DNI na boca, en definitiva: los premios principiegos.

Uviéu ye la ciudá más guapa del mundu…menos nesta selmana aciaga d’ochobre na que ye imposible vivir nin dar trés pasos pel centru de la ciudá ensin un rexistru. Alcuérdome de ser amedranáu y humildáu dende bien nenu polos de les botes de caña alta y traxe azulón, obligándote a abrir la mochila, xulgando les pegatines, camisetes, chapes o apariencia que lleves y tirando de chulería y autoritarismu “porque me sale de los cojones”. Toles que pasamos pel mediu de la ciudá estos díes del añu sabemos de qué va l’asuntu.

Diz Caunedo, l’alcalde non escoyíu de la ciudá, que los premios principiegos suponen dalgo “muy bueno para la ciudad, la región y el país” y más cara nun-y pue echar. Un país -y falo d’Asturies, señor Caunedo- puestu a los pies del fíu del sucesor elefanticida de Franco; una institución -el Principado- fecha a midida non como premiu o honor haza’l pueblu asturianu, sinón precisamente como humildación y pa tener a esta tierra, avezada a irguise, bien amarradina en curtio. Qué gran honor.

¿Pero d’ú vien esto del Principado?

10676339_783905441671652_9088794414887365753_nNon, nun ye un títulu puestu por ser mui bueninos, nin mui nobles, nin mui lleales, nin por ser guapes y llistes. La institución naz en 1388, cuando un noble nomáu Alfonso Enríquez andaba a la griesca col rei de Castiella, Juan I. A la tercera de les rebeliones asturianes d’Alfonso Enríquez (Conde de Noreña y Xixón, aliáu de Portugal y d’Inglaterra) escontra la corona de Castiella allá pel añu 1383 el rei de los castellanos decide atropar pa Castiella les tierres d’Asturies, desterrar a los cabezaleros rebeldes del país y destruyir toles fortaleces d’estos.

Cuando Juan I fai’l so testamentu ordena “que las tierras de las Asturias que nos tomamos para la Corona del Regno que sean siempre para la Corona”. Pa da-y una carta de llegalidá a esta usurpación crea en 1388 la figura del “Principado”, entregando automáticamente Asturies al fíu del rei de Castiella, venceyando asina a aquella corona esta tierra d’accesu difícil y un país avezáu a les conspiraciones y rebeliones, como quedare claro hestóricamente coles rebeliones de Gonzalo Peláez (nel 1.135) y demostrao posteriormente en sucesivos llevantamientos. Entamaba asina la sumisión cultural y política d’Asturies haza Castiella con consecuencies qu’inda güei carecemos.

Poro, ¿de qué tenemos que tar arguyosos pola tema del títulu de “Principado” pa referise a Asturies? ¿Qué país cellebra con arguyu la so sumisión, la so conderga, por ser rebelde? ¿La democracia úla? Asturies nin tien rei, nin tien príncipes, nin los quier, nin los necesita, nin enxamás-y entrugaron al pueblu asturianu si quería ser un principáu, nin propiedá d’una neña roxa de 8 años.

¿De qué nos val esti circu añal?

1010132_783905068338356_5069178089730144568_n¿Qué ye…qu’Uviéu y Asturies namás puen promocionase gracies a unos premios que, más que gallardones, son un photocall xigante nel que llexitimar, aguapar y arrodiar a la monarquía española de figures -n’algunos casos- de ciertu prestixu y -n’otros casos- de duldosu honor?

¿Qué ye…que los pueblos “exemplares” -y en xeneral tolos pueblos d’Asturies- nun precisen polítiques reales pa caltener la vida y a la mocedá ellí con futuru en cuenta d’un día de permanentes, gomina y fartures borbóniques pagaes por toes y toos?

¿Ónde tán los vasallos, los “empresarios”, los besamanes, la corte borbónica, los artistes del réxime y tola refugaya cuando acaben col texíu industrial del país o cuando emigramos d’Asturies?

10489705_783904831671713_4502140187850935593_n

¿Cuánto papó la realidá asturiana esi qu’agora ye’l primeru de los españoles siendo príncipe de toles asturianes y asturianos cuando na so proclamación como rei faló en toles llingües del estáu menos na d’esti país que tanto diz qu’aprecia?

Cantaba Dixebra aquello de “una vez al añu vienes con un rebañu servil, una tribu de babosos a enllenar el banduyín” y sigue siendo asina. Marchái d’equí. Pa siempre. Dexáinos vivir en paz. Dexáinos caleyar peles nuestres ciudaes tranquiles y tranquilos. Llevái con vosotros a tola corte de provincianos rancios y acomplexaos, a los empresarios que vos baillen l’agua mentanto nos despiden, nos precaricen y nos retayen la vida. Salíisnos mui caros. Muncho. Emplegando la vuestra terminoloxía “lleváis décades garrando fartures n’Asturies a costa nuestra penriba de les vuestres posibilidaes”.

Esti vienres a les 17 hores tornamos a atopanos los y les que refugamos el ser dueños de naide na Plaza La Escandalera d’Uviéu. Unes movilizaciones cada vegada más y más masives que, dende siempre, tuvieron a la izquierda soberanista en primer llínia. Nos últimos años perespecialmente, coles movilizaciones del Ensame República Asturiana -que yeren minoritaries comparándoles coles de güei onde participen otros seutores sociales en comuña- pero que fueron quién de xuru a abrir dinámiques posibilitando’l qu’esta selmana miles y miles de persones vayan tar xiblando a los reis d’España n’Asturies. Porque esta tierra y a esti pueblu nun se lu pue, nin s’ha d’heredar. Porque les asturianes y asturianos nun somos súbditos nin vasallos.

Pola República Asturiana. Por ser dueñes dafechu de les nuestres vides. Yá nos toca.

  1. Moiso. diz:

    Va años tomé la molestia de consultar les ediciones on line de los principales periódicos de Portugal, Francia, Arxentina, dalgún periódicu marroquí (en francés) y dalgún periódicu mozabicanu… Periódicos de Cuba, Méxicu, Chile… La referencia a los premios yera nula. Fora del Reinu d’España nun hai referencia ninguna a estos premios.

    El pueblu exemplar… Nin siquiera n’España se fae referencia a esti pueblu, eso yá ye de consumu esclusivu asturianu. Un pueblu exemplar, por ciertu, que va pocu qu’oficializó la so toponimia, habrá que ver a qué pueblu saluda’l rei.