Falábemos nel anterior artículu d’esti blogue de cómo l’amenaza d’intervención per parte del gobiernu español nel nuesu país suponía’l facer d’Asturies un llaboratoriu de prebes bien afayadizu pal xacobinismu español. Nesa estratexa recentralizadora, que muncha xente yá víemos venir cola sida de la crisis económica, el nacionalismu español cunta col sofitu incondicional de los denomaos “mercaos” y mata dos páxaros col mesmu tiru, dexando vía llibre pa l’anulación de los derechos individuales y coleutivos de los ciudadanos/es y países que conformen l’estáu.

Nesti sen, el desaniciu de los conceyos asturianos tal y como los conocemos anguaño ta na fueya de ruta del españolismu gracies al enfotu d’UPyD, un partíu qu’anque algamare l’entrar na Xunta Xeneral nel “replay” electoral de Cascos nun cunta con nengún conceyal en toa Asturies, polo que se-y presupón o mui poca conocencia de lo que son estes instituciones o muncha gana d’eliminalos por razones evidentes. Como nun podía ser d’otra manera, la esixencia de los de Rosa Díez contrastó col silenciu cómpliz d’una clas política dirixente que, avezada a siguir les normes de les sos sedes centrales allugaes na capital del reinu -Cascos incluyíu-, nun sabe siquiera cómo posicionáse, debatiéndose ente’l rechazu a perder cotes y cuotes de poder corruptu nos conceyos y n’aplaudir coles oreyes pola posibilidá de ver cumplío aquello del “España una y no cincuenta y una”.

Güei La Nueva España -diariu que fuere n’orixe’l panfletu de la Falange y que, “paradóxicamente”, nos últimos meses fizo tolo posible por promocionar a UPyD- espublizaba una propuesta de “reorganización” de los conceyos asturianos, suprimiendo la mayoría d’ellos y dexando en 21 a los 78 qu’anguaño formen alministrativamente’l nuestru país. La supresión de conceyos, la institución política más averada al pueblu, nos que se reflexa de dalguna manera l’aplicación de la democracia direuta tradicional asturiana basada nos “conceyos abiertos” o nes “sestaferies” -el trabayu comunal ente tolos vecinos- ye un pasu alantre haza la degradación del feble contestu “democráticu” nel que ta Asturies, por nun falar del caos nos servicios sociales que xeneraría de siguir alantre esti despropósitu, mui al estilu de los tiempos que cuerren, de desmantelamientu xeneral d’unos derechos que se presuponíen ganaos dafechu.

La propuesta, alloriante pa cualquier persona que conoza un puquiñín Asturies, non sólo ye inxusta sinon qu’amás -y anque esti nun seya’l debate- ye insultante nel momentu nel que se plantega nel nuesu país, siendo ún de los territorios onde los conceyos son más grandes nel estáu. Nun podemos escaecer tampoco lo vergoñoso del proyeutu de “Ciudad Astur”, un apueste pola masificación del centru del país a costa de la despoblación de les ales, un apueste pola especulación y  nada consecuente col mediu ambiente. Un apueste por convertir a Asturies nun centru comercial con xardines a los llaos, la desapaición del modelu de producción agrariu, pesqueru y ganaderu que tanto cafia a los poderosos de Madrid y Bruxeles. En definitiva, la  desnaturalización del modelu territorial, social, económicu y ambiental d’Asturies. Nun siendo un país, nin capital fai falta, nin muncho menos democracia.

Una Asturies más colonial que nunca. Tócanos ser la dinamo llétrica del estáu, y esperar de rodieyes a que venga dalguna migaya d’arriba (o d’abaxo, del otru llau del cordal). Esi ye l’enfotu de los delegaos políticos de Madrid n’Asturies, el consiguir qu’Asturies torne a ser la Provincia de Oviedo franquista ensin derechos sociales, nin individuales, nin coleutivos, un suañu que puede consiguise en trés cómodos pasinos:

1u- Intervención de la Xunta Xeneral y desapaición del más mínimu niciu d’autogobiernu políticu p’Asturies. Devolución de toles competencies, conversión de les Conseyeríes no que realmente fueron siempre: Delegaciones Provinciales de (ponga equí lo que-y paeza).

2u- Desaniciu, supresión y fusión de los conceyos asturianos. Apertura d’un parque temáticu col nome de “Ciudad Astur S.A” nel que l’accesu a la vivienda va siguir siendo prohibitivu, nel que s’especule col territoriu y se degrade inda más la sanidá y la educación. Ta de moda, l’estándar pónlu Esperanza Aguirre.

3u- Ensin conceyos, con una Xunta Xeneral ensin atribuciones, ¡¿pa qué faen falta eleiciones n’Asturies, col gastu que suponen?! Reimplantación de la “Diputación Provincial de Oviedo” compuesta por “notables de la región”.

Escenarios esperpénticos -anque non tan llonxanos, visto lo visto- aparte, queden delles coses clares a la vista d’esti panorama:

– Que’l centralismu español ta aprovechando la coxuntura económica , amás de pa facer pagar la crisis a les propies víctimes del so sistema de producción capitalista, p’abordar tamién la reconfiguración d’un estáu español nel que namás cabe “una, grande y libre”.

– Que’l modelu autonómicu español ye una farsa y qu’Asturies nun cuadra nesa falcatrúa. El nuesu país ye’l primer sitiu onde se llanza un globu-sonda que nun ha cayer embaxo a xente d’otros territorios del estáu que puedan venir detrás.

– Que, lo mesmo los conceyos que la Xunta Xeneral, son instituciones del pueblu asturianu ganaes a pulsu que, anque anguaño adolecen de fondos déficits democráticos, nun debemos arriesganos a perder, porque ensin elles Asturies nun ye Asturies nin se representa a sigo mesma.

El sábadu 26 de mayu, un día dempués de cumplise’l 204 aniversariu de la declaración de soberanía d’Asturies y de la creación del exércitu defensivu y la bandera asturiana, ta convocada una concentración n’Uviéu a les 13h. énte la Xunta Xeneral col lema “Asturies Decide”. Que seya la primera de munches movilizaciones más. Que valga pa entamar a ximielgar concencies.

  1. Nacho diz:

    El PSOE d’Asturies nun ye tonto. Ellos nun quieren, de primeres, suprimir conceyos porque a la fin con cuotes de poder que tienen controlaos, otra cosa ye que nun les tuvieren, pero sobremanera quieren la presidencia, y ye qu’hai munchos comiendo del duernu como pa permitise lo contrario.
    La solución qu’atoparon cuala ye? Facer numberos:

    Por exemplu: Si a Uviéu (gana la derecha) sumamos-y les cuenques mineres…. ?adividar quien va ser el nuevu alcalde?

    La cosa veola clara porque colos datos na mano de 23 conceyos( teoricos) nes próximes elleiciones el PSOE tendría mayoría en 21 polo menos y a ver que pasa en Degaña (onde’l PP tien mayoria simple) y Llanera (onde gana gracies a los independientes). La xugada perfecta?