Instalar el correutor ortográficu en LibreOffice

LibreOffice permite la instalación d’un Correutor Ortográficu pa la llingua Asturiana. Vamos ver cómo instalalu.

  • Abrimos LibreOffice y vamos a Ferramientes—> Alministrador d’Estensiones
  • Facemos clic en “Descargar equí más estensiones“.
  • Vamos a “Extensions” , escribimos “Asturianu” y dámos-y a “Buscar
  • Pinchamos nel resultáu que nos va a salir—> “Correutor ortográficu d’asturianu
  •  Vamos abaxo del too de la páxina y calcamos na versión del complementu (Onde diz 0.05)
  •  Na páxina que s’abre, vamos abaxo del too, y vamos ver un ficheru denomáu “asturianu.oxt“. Clic sobre’l ficheru y guardámoslu.


Y agora vamos al sitiu onde acabamos de guardar el ficheru “asturianu.oxt” (normalmente tará na carpeta “Descargues”), y executámoslu faciendo doble clic con él. Tendría d’abrise automáticamente con Libreoffice. Aceutamos la instalación,….

……lleemos la llicencia, que son 3 llinies, y volvemos a aceutar, pa completar la instalación.

Y pista. 😀

Agora vamos a activar el complementu pa que nos faiga la correición automática según vamos escribiendo, que ye lo guapo del asuntu. Pa ello, en Libreoffice, vamos a Ferramientes–> “Ortografía y Gramática” (o calcamos F7) y comprobamos que tenemos activáu’l caxellu “Comprobar gramática” , y comprobamos que la llingua seya “Asturianu”. Zarramos Libreoffice, y volvemos a abrilu.

Tendría de tar instaláu y funcionando. Eso sábese porque al empezar a escribir, cuando escribimos una pallabra incorreuta, por exemplu: ” entartayar ” el correutor márcala con una rayina. (Tendríes que saber que lo correuto ye “entartallar”, yá verás cómo la marca como bona..). Si aínda nun furrula, comprobamos que en Ferramientes—>Opciones—>Configuración de llingua—>Llingües, tengamos seleicionao l’asturianu como llingua

Saludos

Los comentarios tan zarraos